5. 11. 2014

Slovenija na SP v Katarju - boj za visoka mesta in nove poslovne priložnosti

Svetovno rokometno prvenstvo, ki bo januarja prihodnje leto v Katarju, predstavlja veliko priložnost tudi za promocijo Slovenije in iskanje novih poslovnih priložnosti. Rokometna zveza Slovenije, ki po četrtem mestu na prejšnjem svetovnem prvenstvu tudi tokrat ne skriva želje po visoki uvrstitvi, bo v Dohi zato pripravila Slovensko središče - I feel Slovenia.

 

 

Predsednik Rokometne zveze Slovenije (RZS) Franjo Bobinac je na današnji predstavitvi projekta vzpostavitve Slovenskega središča - I feel Slovenia v Ljubljani spomnil, da je rokomet edina kolektivna športna panoga, v kateri se je Slovenija uvrstila na poletne olimpijske igre, je pa tudi najbolj trofejna. Na evropskem prvenstvu leta 2004, ki smo ga gostili na domačih tleh, so si slovenski rokometaši priigrali srebro, na lanskem svetovnem prvenstvu v Španiji pa so bili četrti.

 

 

Velike države znajo dobro izkoristiti priložnosti, ki jih ponujajo tako odmevni športni dogodki, in vedo, da gresta šport in posel dobro skupaj, je povedal Bobinac. RZS se je zato odločila, da bo iz prvenstva v Katarju, kamor se je Slovenija uvrstila po dramatični končnici tekme z Madžarsko, kar največ koristi potegnila tudi poslovno.

 

 

V Dohi, ki bo obiskovalce kljub zimi pričakala s toplim vremenom, bodo v času prvenstva zato vzpostavili Slovensko središče - I feel Slovenia, ki bo predstavljajo stičišče poslovnežev, športa, kulture, medijev in družbe. Načrtujejo več dogodkov, na dan, ko se bodo slovenski rokometaši v predtekmovanju pomerili z domačini, pa bodo pripravili tudi slovensko-katarski dan.

 

 

Tudi predsednik Gospodarske zbornice Slovenije Samo Hribar Milič je prepričan, da lahko odlični rezultati na prvenstvu pomagajo pri poslu. Države v regiji predstavljajo 200-milijonsko tržišče, v povprečju beležijo od šest- do desetodstotno gospodarsko rast, Katar pa skupaj z Združenimi arabskimi emirati predstavlja stičišče za poslovneže v regiji.

 

 

Priložnosti za podjetnike vidi v turizmu, opremljanju stavb, v prehranski industriji, široki potrošnji in inženiringu, od dogodka pa si ne obeta le bežnih stikov, temveč tudi vstopnico za prodor na te trge.

 

 

Miha Šter iz podjetja Elan Inventa, ki je opremilo dvorane, v katerih bodo rokometaši odigrali tekme, je spomnil, da bo Katar leta 2022 gostil tudi svetovno prvenstvo v nogometu, v luči katerega bodo morali zgraditi več stadionov, zato je že zdaj koristno splesti dobre vezi.

 

 

Poslovnežem je svetoval tudi, kako poslovati v Katarju - problemi z vizami so veliki, ključno vlogo igrajo družine šejkov, do katerih je možno priti s pomočjo ljudi na pomembnih položajih, logistika bo v času prvenstva zapletena, saj je promet kaotičen, pomembno pa je spoštovati tudi kulturne razlike. "Njih ne zanima povprečje, ampak nekaj več, nekaj posebnega. So dobri plačniki, a pri pogajanjih je treba imeti živce," je povedal Miha Šter.

 

 

Selektor slovenske rokometne reprezentance Boris Denič je dejal, da je njihov osnovni cilj zagotovo uvrstitev med osem najboljših, kar zagotavlja kvalifikacije za olimpijske igre v Riu de Janeiro 2016, si pa vedno prizadevajo, da bi osnovni cilj presegli.

 

 

"Na prejšnjem prvenstvu smo se uvrstili v polfinale. Storili bomo vse, da naredimo korak naprej, sicer nismo pravi športniki," je dejal Boris Denič. Obregnil se je tudi ob pogosto opazko, da šport izkorišča gospodarstvo - zdaj je priložnost, da gospodarstvo izkoristi šport, je dejal.

 

 

Tudi Bobinac, sicer prvi mož uspešnega slovenskega izvoznika Gorenje, je obljubil, da se bodo po parketu "metali" za vsako žogo, posebno sporočilo pa je poslal tudi podjetnikom in politiki. "Tudi v poslu je treba zabiti gol," sporoča Franjo Bobinac gospodarstvenikom, politiki pa, da pri športu ne bi smeli "rezati". Prepričan je, da je šport še vedno najboljši ambasador Slovenije v najširšem smislu, se pa zaveda, da je lahko zmagovita kombinacija le šport skupaj z gospodarsko diplomacijo. (sta)